maandag 28 februari 2011

Ding 13

Wanneer je gebruik maakt van online-kantoorapplicaties hoef je geen software te installeren op je computer, hetgeen kosten en onderhoud zou kunnen beperken.  Ook hoef je je niet meer druk te maken over verschillende softwareversies en is het makkelijker documenten te importeren en te exporteren.   Maar is het allemaal wel zo veilig om op deze manier te werken?  Is het niet veiliger om al je informatie/documenten in eigen beheer te hebben?  Cybercrime is toch niet helemaal ondenkbaar in deze tijd. 



Met een spreadsheet heb ik wat geoefend met de online kantoortoepassingen.  Daar ik geen gmail-account van een van mijn mede-bloggers voorhanden had, heb ik het document gedeeld met Henk, die ook een gmail-account heeft.  Wel handig werken, steeds één updated-versie zonder email-bijlagen.

2 opmerkingen:

  1. Je bent al over de helft!
    Misschien handig om aan je coach een lijst van alle gmailadressen te vragen?
    Toen ik deze cursus deed, had ik ze ook niet voor handen en heb toen van alles gedeeld met mijn hotmail, mijn privémail en mijn gmail. Werkte uiteindelijk wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zolang het informatie is die niet wereldschokkend is en beveiligd met jouw account kan het niet echt kwaad. Hackers kunnen m.i. overal binnenkomen. Dus inderdaad: echt veilig is het nooit.
    Tijdens mijn cursus 23 dingen is één collega een verhaal begonnen en verschillende anderen hebben het aangevuld. Behalve dat het een krankzinnig verhaal werd en erg leuk om te doen, was het goede oefening.

    BeantwoordenVerwijderen