maandag 21 februari 2011

ding 10

Delicious.  Dan denk ik in eerste instantie aan lekker eten!  Wie niet?













Maar nu even serieus.  Ook ik heb een account aangemaakt bij delicious, je favorieten online.  Wanneer ik op vakantie ben, lijkt het me wel handig.  Al zal die lijst van favorieten niet zo lang zijn als de lijst van favorieten op mijn computer thuis.

Social bookmarking zie ik wel zitten voor het groepje cursisten Spaanse les waarvan ik deel uitmaak.  Nu worden er over en weer veel emails geschreven met links en bijlagen van Spaanse teksten, liedjes, muziek en reisbestemmingen.  Met een gezamenlijke account kun je dat mooi organiseren.  Belangrijk is dan wel dat er afspraken gemaakt worden  wat betreft de "tagging" om het overzichtelijk te houden.

2 opmerkingen:

  1. Leuk idee is dat, die bookmarking voor jouw cursistengroepje. Je kunt idd veel delen. Persoonlijk vind ik favorieten toch altijd erg persoonsgebonden. Ik ben benieuwd hoe je het echt vorm gaat geven. Laat dat nog eens weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afspraken maken over taggen is in feite altijd belangrijk. Kijk eens naar 'boekverfilmingen' of 'verfilmde boeken'. Wat een overlapping krijg je dan.
    Met een kleine groep cursisten bij elkaar blijft het, door duidelijke afspraken te maken, heel overzichtelijk en dus goed werkbaar.

    BeantwoordenVerwijderen