maandag 28 maart 2011

Ding 17





Altijd bereikbaar zijn en zelf altijd van waar dan ook iedereen, hoe dan ook (telefonisch, email, twitter, etc.), te kunnen bereiken, is natuurlijk gunstig voor iemand die veel onderweg is.  Dan is een smartphone aanschaffen geen gek idee. 

Wat het bibliotheekwezen betreft, er bestaan al apps voor het kunnen lezen van ebooks.  Dat lijkt me niet ontspannen lezen, je bent voortdurend aan het navigeren.  Er is zelfs een app in de maak, of misschien is die er al en loop ik achter op de stand van zaken, die het mogelijk maakt om boeken te reserveren en te verlengen.  Dát zie ik wel zitten.  Toch nog snel even verlengen en de boete voorkomen!

Alle telefooncellen  uit het straatbeeld,  iedereeen binnen afzienbare tijd  met een smartphone op zak en wie weet binnnen tien jaar alle desktops en laptops thuis en op kantoor verdreven door ipads.

2 opmerkingen:

  1. Je heb helemaal gelijk en de ontwikkelingen stoppen niet. Kun jij je nog herinneren dat je zonder Internet en mobiele telefoon door het leven ging? Ik wel, maar ik kan me er niets meer bij voorstellen.
    Die bibliotheekapp is er al.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaan die ontwikkelingen snel! We kunnen al bijna niet meer zonder al die apparaten. Gisteren was een collega erg ongerust omdat haar kind niet belde om te vertellen waar zij zat. Bleek bij thuiskomst de batterij leeg te zijn van de mobiel en dat is 's avonds laat wel lastig. Je ziet aan dit voorbeeld dat we allemaal bereikbaar willen zijn. En als dat niet lukt, dan maken we ons ongerust.

    BeantwoordenVerwijderen