zondag 23 januari 2011

Ding 1, 2 en 3

Om maar met de deur in huis te vallen, Web2.0 toepassingen:   Hyves, YouTube, Wikipedia, Web2.0 op school, Facebook,  soorten zelfregulerende systemen.  Veel informatie, reacties en meningen.  Je ziet af en toe door de bomen het bos niet meer. Verrassend, boeiend, maar er is ook een groot minpunt. Je kunt je niet altijd verlaten op de betrouwbaarheid ervan. 

Zo, nu ben ik dus ook begonnen met mijn cursus 23dingen.  Eerlijkheidshalve met een beetje frisse tegenzin.  Het gaat veel van je vrije tijd opeisen.  Maar de tegenzin was bij mij gauw weggenomen na het bekijken van enkele weblogs van mijn collega's.  Dat inspireerde mij om zelf aan de slag te gaan.  Natuurlijk is het ook boeiend om nieuwe dingen te leren.

Voor mijn weblog heb ik mij aangemeld bij blogger.com.  Vanuit 23dingen wordt dat geadviseerd, dus waarom eigenwijs zijn en je ergens anders aanmelden.  Ik heb voor de naam "Anémona" gekozen (in het Spaans betekent het "anemoon") omdat het een woord is dat twee van mijn hobby's verbindt, het leren van de Spaanse taal en moestuinieren.  Hierover vast meer in de volgende dingen. De keuze voor een template of startsjabloon was ook niet moeilijk.  Het is "Travel" geworden.  Reizen is namelijk o.a. hetgene ik wil gaan doen in de toekomst en dan het liefst in het land waarvan ik nu probeer de taal onder de knie te krijgen: Spanje. 

A.s. dinsdag hebben wij een eerste "23dingen-vergadering".  Ik ben benieuwd en nieuwsgierig!

3 opmerkingen:

  1. Veel plezier de komende maanden! Er zijn vast mensen te vinden (bij al die web2.0 applicaties die je tegen gaat komen) met dezelfde interesses als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie anemonen. Dat je van tuinieren houdt, wist al wel, maar de Spaanse taal is nieuw. Leuk om te doen! Je blog ziet er al sprankelend uit, ga zo door en beleef er vooral plezier aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Anémona,

    Nu toch contact. Je hebt een prachtig sjabloon gekozen; het past helemaal bij je.
    En je weet wat we hebben afgesproken over reizen; ik houd je eraan en jij mag voor mij je Spaans gebruiken. Daar ben ik nl. niet zo goed in.
    Kies uit de dingen die gaan komen degenen die jou aanspreken, dan blijf je het bos zien.
    Veel plezier en succes de komende weken.

    BeantwoordenVerwijderen